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Corona hat auch positive Auswirkungen - zum Beispiel für British Airways

British Airways hatte eine Datenpanne. Das war schon 2018. Von der Panne waren wohl etwa 400.000 Menschen betroffen.

An ICO investigation found the airline was processing a significant amount of personal data without adequate security measures in place. This failure broke data protection law and, subsequently, BA was the subject of a cyber-attack during 2018, which it did not detect for more than two months.

[...]

The attacker is believed to have potentially accessed the personal data of approximately 429,612 customers and staff. This included names, addresses, payment card numbers and CVV numbers of 244,000 BA customers.

Other details thought to have been accessed include the combined card and CVV numbers of 77,000 customers and card numbers only for 108,000 customers.

Usernames and passwords of BA employee and administrator accounts as well as usernames and PINs of up to 612 BA Executive Club accounts were also potentially accessed.

Nunja, nungut. Ursprünglich war der Plan, ein Bußgeld in Höhe von 205 Millionen EUR zu verhängen. Aber Corona macht ja der ganzen Fluglinien-Branche das Leben wirklich schwer. Da reduziert man die Strafe auf ein Zehntel, also ca. 22 Millionen EUR.

Die müssen ja schon genug leiden!!!11 Zum Beispiel unter Mitarbeitern, die Man-Buns tragen wollen! Oder randalierende Passagiere, die zu Economy-Preisen First-Class fliegen wollen. Oder absolut unkooperative Wetterverhältnisse. Oder Star-Golfer, die einfach in den Gang pieseln.

Da kann ich schon verstehen, dass man mal zwei bis drei Augen zerdrückt bei Datenschutz-Vergehen, die zigtausenden Kunden und Angestellten nervige bis ernsthafte Probleme bereiten können.